Uncategorized

Swedish Content Award 2019

Nu i dagarana var det dags för Swedish Content Award 2019 för 19:e året anordnades denna prestigefyllda gala, den här gången i anrika och vackra Eric Ericssonhallen ute på Skeppsholmen. Inför galans 300 gäster delades totalt 28 priser ut och nytt för i år var de efterlängtade personpriserna.

Bra content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar flera och bättre affärer. Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt. Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies. Alla tävlingsbidrag bedöms av en namnkunnig jury.

Spridningen av priserna var stor. Storpriset ”årets content marketing” tog Swedbank hem, som tillsammans med Stiftelsen Friends genomfört den uppmärksammade kampanjen ”Matchen mot mobbning”.

Ett stort tack också till alla sponsorer, arrangörer, projektteamet, live bandet, de tävlande och till juryn som bidrog till en magisk kväll det var en ära för mig att jobba med ett så proffsigt team :-).

Vill du läsa mer om galan och vilka som vann?

https://swedishcontentawards.com

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply